Fie ca apeleaza sau nu la un agent imobiliar, oamenii care vor sa vanda o locuinta trebuie sa tina cont de fotografiile pe care le posteaza pe site-ul de specialitate, alaturi de o descriere corecta si completa a acesteia. Fotografiile atrag atentia mult mai repede decat textul si descrierea, detaliile fiind pe urma remarcate. Anunturile imobiliare care nu au fotografii sunt ocolite de catre cumparatori, chiar daca pretul este bun si conditiile sunt mult mai bune, iar zona este una linistita. Fotografierea unui apartament poate fi realizata si de catre proprietari, dar ideal ar fi ca acestia sa apeleze la serviciile profesioniste ale unui fotograf sau ale unui agent imobiliar.
In cazul in care fotografierea apartamentului se face de catre vanzator in mod personal, acesta trebuie sa tina cont de anumite aspecte. Fotografiile trebuie realizate numai atunci cand in casa este ordine. O camera dezordonata fotografiata va alunga cumparatorul chiar daca imbunatatiri exista. In cazul in care vanzatorul nu are timp sa mute toate obiectele, trebuie macar sa le scoata din cadru pentru a realiza fotografiile sau sa le ascunda in dulap.
In plus, trebuie sa tina cont si de unghiul potrivit si de lumina potrivita. Un apartament slab iluminat va parea in ochii cumparatorului fara viata si acesta va trece la urmatorul anunt. Se recomanda pozitionarea cu spatele la lumina, cu spatele la geam spre exemplu, astfel incat lumina sa cada pe spatiul fotografiat dintr-o parte. In plus, cadrul trebuie mentinut drept pentru ca astfel exista impresia unei incaperi organizate si foarte bine ingrijite.
Fotografiile foarte editate, cele care sunt photoshop-ate si acest lucru este extrem de evident, nu vor fi foarte apreciate de catre clienti si potentiali clienti. Se recomanda insa ajustarea luminii din programe de editare foto acolo unde este cazul. Pentru a se asigura ca au de unde sa aleaga in momentul in care posteaza anuntul, vanzatorii pot realiza mai multe cadre astfel incat sa obtina cea mai buna fotografie pentru a descrie spatiul.