Piata imobiliara este, fara indoiala, cel mai valoros activ in majoritatea portofoliilor personale, iar in fiecare an, comisioanele sunt predate agentilor de vanzari de catre cumparatorii de case si de catre vanzatori. Dar exista insa si o categorie aparte de indivizi care doresc sa-si controleze destinul si sa economiseasca bani, motiv pentru care peste 8% din vanzarile de locuinte au fost finalizate cu succes independent de profesionistii in domeniul imobiliar.
Iata trei modalitati prin care proprietarii de case pot sa foloseasca tehnologia pentru a-si vinde propria proprietate fara sa plateasca un commission agentiilor.
Fixarea corecta a pretului imobilului
Pretul unei proprietati este o stiinta imperfecta de supraveghere a pietei si de echilibrare a pretului platit si a banilor investiti. Pentru orice vanzator, este esential sa reuseasca sa separe emotia de stabilirea pretului.
Pretul initial stabilit ar trebui apoi evaluat si ajustat, dupa caz, in raport cu concurenta. Proprietarii sunt sfatuiti sa analizeze in mod obiectiv si celelalte proprietati de pe piata aflate in imediata vecinatate – acordand o atentie deosebita anului de constructie, starii interioare, dimensiunii lotului, zonele scolare, dar si impozitele pe proprietate.
O imagine valoreaza cat o mie de cuvinte – dar si cuvintele conteaza
Aproape toti cumparatorii isi încep cautarea online si, pe masura ce navigheaza, trebuie sa le fie imediat atrasa atentia. Fotografiile trebuie sa fie luminoase si primitoare, fara elemente aglomerate si supradimensionate, care ar putea denatura imaginea. Proprietarii trebuie sa acorde o atentie deosebita directiei si orientarii imaginii – fotografiile peisaje luate din usa sunt, de obicei, cele mai reusite in transmiterea intinderii spatiului.
Descrierea ar trebui sa inceapa cu caracteristicile unice ale proprietatii. Oamenii trebuie sa fie cat mai exacti, detaliati si descriptivi, folosind adjective pentru a crea o legatura emotionala – dar fara sa exagereze. Cele mai eficiente descrieri sunt de 100-150 de cuvinte.
Comunicarea este cheia
Platformele de auto-listare deblocheaza instantaneu accesul la cumparatorii din intreaga lume. Iar acum daca atentia le-a fost atrasa, conversatia trebuie mentinuta pentru a starni si mai mult curiozitatea!