Persoanele care doresc sa creasca valoarea proprietatii inainte de vanzare, trebuie mai intai sa inteleaga ce determina fluctuatia valorii proprietatii imobiliare.
- Determinarea pretului real
Determinarea corecta a pretului de vanzare si respectarea situatiei actuale a pietei asigura jumatate din succesul tranzactiei. De foarte multe ori vanzatorii sunt manati de motive sentimentale legate de casa, cauzate de amintiri dragi.
Acesta se dovedeste a fi motivul cresterii nerezonabile a valorii proprietatii, care, creeaza o intarziere prea mare a ofertei in portalurile de publicitate ce poate provoca o impresie falsa – si anume ca exista o problema cu proprietatea.
De asemenea, trebuie avut in vedere ca o valoare prea mica poate provoca in randul cumparatorilor indoieli cu privire la existenta unui defect grav, care impune stabilirea unui pret mai mic.
In ambele ipoteze posibile, este de dorit ca vanzatorii sa fie flexibili, sa monitorizeze reactiile si actiunile solicitantilor de locuinte si sa ia decizii logice si bine gandite.
- Cercetare de piata
Acest lucru va servi ca un indicator elocvent daca momentul este favorabil pentru vanzare sau daca se poate astepta un timp mai bun.
- Imbunatatiri si reparatii minore
Pentru a putea obtine un pret mai mare pentru proprietatea oferita, atunci sunt necesare micile imbunatatiri si reparatii care vor conferi un aer proaspat proprietatii. Cu toate acestea, este important de retinut ca nu se poate conta intotdeauna pe o rentabilitate completa a investitiei, mai ales in cazurile in care sunt necesare reparatii mai serioase. Insa ar trebui sa se tina cont de faptul ca solicitantii de proprietati ar aprecia cu siguranta avantajul de a se muta intr-o casa gata de locuit fara a fi nevoie sa vopseasca peretii.
- Curatenie si aranjare
In niciun caz nu trebuie subestimata curatenia si aspectul ordonat al proprietatii – factori cheie in decizia de cumparare. Desi acesta poate parea un motiv minor pentru a atrage interesul cumparatorilor, igiena indoielnica si lipsa de grija fata de starea proprietatii joaca un rol semnificativ in formarea unei prime impresii.